29 December 2008

Singgah Sebentar di tepi pantai ...


Kak Huda: Salam Tira, akak da sampai uia kuantan ni. Kat kafe Mahallah Talhah.

Saya: Wsslm wbt.. Alhamdulillah, tapi saya ada program di Teluk Chempedak ni.

Kak Huda: Athira tak boleh arrange untuk jumpa akak sekejap ke? Sekejap pun jadilah...

Saya: Hm..sebelum jam 12 saya conformkan semula ye...(",)


* * * * *

Kak Huda: Salam Tira, akak da on the way ke pantai TC (Teluk Chempedak) ni. Kak Zah ajak g sana..

Saya: Owh ok, saya akan datang jumpa akak.

Kak Huda: Kami tunggu tepi pantai depan restoran Warisan ye...

Saya: Ok.



Kehadiran kak Huda, kak Yati, kak Dayah dan kak Wani benar-benar membuat diriku kagum dengan kesungguhan mereka untuk datang melawat teman-teman bekas ahli G'rimis (Grup Impresi Seni) yang menuntut di kampus indera mahkota ini. Apa yang membuat diriku kagum terhadap mereka adalah apabila melihat keakraban mereka seperti adik-beradik walau hampir 2 tahun tidak bersama di dalam G'rimis.


Kebetulan pada 25 Disember adalah ulang tahun kelahiran kak Wani. Jadi, mungkin mereka ingin sama-sama meraikannya di sini. Hm, merasa jugalah diri ini makan kek coklat (sedap !)sambil bersajikan pemandangan indah di tepi pantai Teluk Chempedak. Selain itu, kak Huda sempat menghulurkan CD Sang Murabbi yang kutempah daripada seorang sahabat di Uia Gombak. Pada perancangan awalnya, biar saja kudatang ke sana untuk ambil daripada kak Huda. Namun, alhamdulillah, Allah telah permudahkan segalanya.


Buat kak Huda, kak Yati, kak Wani, dan Kak Dayah...Jutaan terima kasih buat kalian. Kumohon rahmat dan keberkatan sepanjang persahabatan kita. Moga berkekalan hendakNya hingga akhir usia, insyaAllah. Jaga diri sentiasa ya...! (",)


"Dan di antara mereka ada yang berdoa, Ya Tuhan kami, berilah kami kebaikan di dunia, dan kebaikan di akhirat, dan lindungilah kami dari azab api neraka." (Al-Baqarah: 201)


No comments: